|
Združenje žrtev pravosodnega nasilja - ZŽPN Kratek opis vašega foruma
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Jure zvest član
Pridružen/-a: 17.01. 2006, 20:03 Prispevkov: 32
|
Objavljeno: 19 Sep 2007 14:00 Naslov sporočila: Tiskovne konference |
|
|
SODSTVU JE POTREBNO SPOROČITI, DA KO SODIJO V IMENU LJUDSTVA, NAJ SPOŠTUJEJO TUDI USTAVO RS, KI V
39 ČLENU OMOGOČA PRAVICO IN VPOGLED DELOVANJA DRŽAVNIH ORGANOV IN S TEM TUDI NADZOR NAD NJIHOVIM DELOM.
44.ČLEN DOLOČA SODELOVANJE DRŽAVLJANOV PRI UPRAVLJANJU JAVNIH ZADEV, KAMOR SODSTVO NESPORNO IN PRVENSTVENO TUDI SODI.
SODSTVO JE GLUHO NA OPOZORILA LJUDSTVA. VSE VEČ JE PRITOŽB NAD DELOM TE VEJE OBLASTI. KRŠIJO SE ČLOVEKOVE PRAVICE. KO TO OPOZARJAMO NA RAZNIH KONFERENCAH NAS IGNORIRAJO. POTREBNO JIM JE POVEDATI, DA ŽIVIMO V DRŽAVI VLADAVINE LJUDSTVA.
KRITIKI SODNE VEJE OBLASTI, UDELEŽITE SE SESTANKA NEVLADNIH ORGANIZACIJ DRUŠTEV, ZDRUŽENJ, KI SE BO VRŠIL V PROSTORIH SSK, CANKARJEVA 1/IV NADSTROPJE, DNE
1.OKTOBRA 2007, OB 17 URI.
ČAS JE, DA OPOZORIMO NA NEPRAVILNOSTI, KI SE VSAKODNEVNO STOPNUJEJO IN PRERAŠČAJO NJIHOVA POOBLASTILA. VEČ NA SESTANKU.
VABLJENI, UDELEŽITE SE IN OBELODANITE KRIVICE.
Predstavnik : CZNI
CIVILNA DRUŽBA ZA DEMOKRACIJO IN PRAVNO DRŽSVO. Lj. Pot na drenikov vrh 12
ZDRUŽENJE ZA ODPRAVO KRIVIČNIH SODB SODIŠČ, ODLOČB IN SKLEPOV UPRAVNIH ORGANOV. Škocjan 1, 1233 DOB.
ODBOR ZA ZAŠČITO ZAKONITOSTI, Križ 44 KOMENDA
EKOLOŠKA SLOVENIJA. Vide Pregrčeve 22, Ljubljana
ZDRUŽENJE ZA DEMOKRACIJO JAVNIH GLASIL. Pot na Drenikov vrh12, Lj.
ŠIŠENSKA CIVILNA INICIJATIVA. Celovška c. 179, Lj.
REGISKO DRUŠTVO EKOLOŠKEGA GIBANJA. Malo hudo 23, IVANČNA GORICA.
DRUŠTVA, KI PLODNO SODELUJEJO Z ZDRUŽENJEM CZNI, VABLJENI STE UDELEŽITE SE NAPOVEDANEGA SESTANKA. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Boris kapitan
Pridružen/-a: 12.02. 2006, 08:50 Prispevkov: 86
|
Objavljeno: 30 Sep 2007 12:00 Naslov sporočila: Zahteve in ne le opozorila! |
|
|
Spoštovani gostje in žrtve,
V imenu Združenja žrtev pravosodnega nasilja - ZŽPN se zahvaljujem Tonetu, Binetu, Cunamiju in Prisotnemu za pohvale, predloge in koristne vsebinske prispevke v temi Civilna družba se mora organizirati!
Tudi v ZŽPN smo že podali zgoraj navedeno obvestilo in vabilo za sestank NVO z dne 1.10.07 na navedenem naslovu na svojih spletnih straneh, zato pozdravljamo dejanje prisotnega, ki ponovno spodbuja NVO za sodelovanje pri obravnavi problematike o nesprejemljivem delovanju pravosodja v naši državi.
Predsednik ZŽPN je, ob prejemu vabila za naveden sestanek, sklical sestanek ožjega vodstva ZŽPN na katerem je bilo konstatirano, da je vsebina sestanka pomembna za vse žrtve pravosodnega nasilja, zato je udeležba predstavnika ZŽPN na takšnem sestanku potrebna in koristna.
Med drugimi zaključki, v zvezi z imenovanim sestankom NVO, je bilo tudi podano skupno mnenje, da je že dovolj opozoril nadležnim organom oblasti v zvezi z našim pravosodjem, ampak je potrebna konkretna akcija za spremembe pravnega reda in sprejem ukrepov zoper nepravilnosti pravosodja v korist vseh žrtev pravosodja in civilnih iniciativ.
Zato ni dovolj kar se navaja v zaključku gornjega vabila, citiram:
"ČAS JE, DA OPOZORIMO NA NEPRAVILNOSTI, KI SE VSAKODNEVNO STOPNUJEJO IN PRERAŠČAJO NJIHOVA POOBLASTILA. VEČ NA SESTANKU.
VABLJENI, UDELEŽITE SE IN OBELODANITE KRIVICE",
konec citata.
Definirati je potrebno:
1. organizacijo delovanja,
2. opredeliti vsebino in
3. postaviti jasne zahteve
strukturi na oblasti, da je stanje že prešlo kritično mejo za žrtve pravosodja in pravno državo, zato bomo žrtve pravosodnega nasilja in njihove civilne iniciative aktivirali procesa za zaščito pravne države in varovanje osnovnih človekovih pravic in temeljnih svoboščin s strani civilne družbe!
Torej, osnovni cilj (ali doseganje ciljev) delovanja ZŽPN ni obelodaniti krivice, temveč:
- oblikovati konkretne zahteve za spremembe ter
- ustvariti pogoje za uresničevanje osnovnih človekovih pravic in temeljnih svoboščin!
V ta namen so bile na spletnih straneh DK (v tej ali drugih temah) in spletnih straneh ZŽPN že objavljene različne vsebine, ki jasno opredeljujejo stališča, potrebo, namene in cilje organiziranega delovanja vseh žrtev pravosodnega nasilja!
Za pravico uveljaviti resnico!
Vir: http://www.dossierkorupcija.com/forum2/forum_posts.asp?TID=476&get=last#7144 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Boris kapitan
Pridružen/-a: 12.02. 2006, 08:50 Prispevkov: 86
|
Objavljeno: 01 Okt 2007 05:19 Naslov sporočila: Zanimiva prašanja na DK |
|
|
Vprašanje gosta xy21 na DK, citiram:
"Hej prijatelj ali je poleg navedenega kje zaslediti tudi kakšen dnevni red sestanka za 1.10.07 ali pa je to mogoče spet eno horuk srečanje nergačev in nezadovoljnežev civilne družbe ali celo plačnih provokatorjev, oz. kritikov pravosodja in njim podobnim ovaduhov političnih strank!
Hvala za odgovor" konec citata.
in odgovor Feliksa!
Pozdravljen gost xy21,
Hvala vam na zanimivem vprašanju. Ker ste vprašanje naslovili na Prijatelja, in žal od njega verjetno pravočasno ne boste dobili odgovora, saj kot sem obveščen, obuja in časti dobre navade Abrahama pri sorodniku, vam na kratko neposredno odgovarjam na vaše vprašanje.
Na ZŽPN smo prejeli obvestilo in vabilo za sestanek NVO 1.10.2007 v LJ od CZNI, ki je verjetno eden od organizatorjev tega sestanka. Žal vabilu ni bil priložen dnevni red ali bolj jasna vsebina sestanka, zato vam, v imenu domnevnega organizatorja, točnega odgovora na vaše vprašanje ne morem posredovati. Lahko vam le povem, da se bom sestanka osebno udeležil, čeprav bom na tesno z časom, prav z namenom , da posreduje nekaj informacij navzočim v imenu ZŽPN, kot je že navedeno v sporočilu na spletni strani eDnevnika, oz. sporočilu Borisa v tej temi na DK.
Glede na izkušnje bi se lahko celo strinjal z vami ali vašemu dvomu o pomenu sestanka in strukturi prisotnih na sestanku, saj so, običajno srečanja ali sestanki brez jasno načrtovane vsebine, strukture udeležencev ali predhodno načrtovanih aktivnosti na dogodku, včasih bolj dogodek nategovanja mišic ali možganov pri katerih imajo razni nepridipravi v navzočnosti takšne ali drugačne interese in vloge za svojo prisotnost na dogodku.
Prav gotovo bo potrebno način delovanja in organizacijo dela civilnih iniciativ spremeniti, če bomo želeli izboljšati učinkovitost delovanje organizacij civilne družbe s področja pravosodja in na ta način dosegati zastavljene skupne cilje delovanja v korist vseh civilnih iniciativ in žrtev pravosodnega nasilja.
Za pravico uveljaviti resnico!
Vir: http://www.dossierkorupcija.com/forum2/forum_posts.asp?TID=476&get=last#7156 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Boris kapitan
Pridružen/-a: 12.02. 2006, 08:50 Prispevkov: 86
|
Objavljeno: 02 Okt 2007 10:27 Naslov sporočila: Sestanek NVO dne 1.10.2007 v LJ |
|
|
Spoštovani,
Cenjene goste in spoštovane žrtve pravosodnega nasilja obveščamo, da je bil na včerajšnem sestanku NVO s področja pravosodja ob 17.00 uri v prostorih SSK na Cankarjevi 1/IV v Ljubljani prisoten tudi predstavnik ZŽPN.
Za kratko informacijo vam posredujemo povzetk vsebine in nekaj zaključkov sestanka in sicer:
- sestanka se je udeležilo 10 predstavnikov civilnih združenj in organizacij civilne družbe,
- predstavniki civilnih združenj in žrtev pravosodnega nasilja so ponovno opozorili na nesprejemljivo ravnanja pravosodja (oz. slovenskih sodišč), ki huje spodkopava in ruši pravni red v državi ter sočasno ponižuje in materilano škoduje žrtvam pravosodnega nasilja,
- med zaključki sestanka je bil izražen predlog tudi drugim civilnim iniciativam in organizacijam, da moramo organizacije s področja pravosodja strniti vrste, definirati skupni načrt delovanja in oblikujeti konkretne zahteve do pravosodne oblasti ter o tem obvestimo vse pomembne državne institucije in javnost,
- za pripravo informacije in peticije odgovornim v državi, glede stanja na področju pravosodja ter stališčih, mnenju civilnih iniciativ o nesprejemljivih in nevarnih razmerah takšnega stanja, je bila imenova delovna skupina, ki bo v določenem roku pripravila ustrezne predloge in konkretne rešitve,
- če bo v naši državi oblastna struktura še naprej nekooperativna in gluha za opozorila organizacij civilne družbe bomo organizirali protestni shod žrtev pravosodnega nasilja pred evropskim parlamentom v Bruslju in pristojnim predali peticojo o škodljivem ravnanju slovenskega pravosodja zoper osnovne človekove pravice in temeljne svoboščine državljanov R Slovenije,
- na zaključku sestanka je bil ponovno izražen apel in želja navzočih, da se moramo civilne iniciative in registrirane organizacije s področja pravosodja, zaradi skupnih potreb in zahtev, več dogovarjati in sodelovati pri skupnih aktivnostih ter uresničevanju koristi vseh žrtev pravosodja.
Sestanek je bil zaključen ob 18.30 uri
S spoštovanjem! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Boris kapitan
Pridružen/-a: 12.02. 2006, 08:50 Prispevkov: 86
|
Objavljeno: 22 Okt 2007 20:30 Naslov sporočila: Tiskovna konferenca 8.10.07 |
|
|
Spoštovana gosta cunami in prisoten,
V ZŽPN se opravičujemo gostu cunamiju in prisotnemu za uradno neudeležbo na tiskovni konferenci in sicer prvič, ker od organizatorja, oz. civilnih iniciativ, ki so bili podpisniki splošnega vabila na tiskovno konferenco, nismo prejeli uradno bolj konkretne vsebine poteka tiskovne konference in temu ustrenega gradiva, ki bi omogočal organizirano aktivno sodelovanje na tiskovni konferenci za dosego konkretnih ciljev. Mnenja smo namreč, da je za uspešno tiskovno konferenco potrebno veliko naporov vseh sodelujočih in ustrezen dogovor o sodelovanju, brez katerega lahko pride do nepotrebnih zapletov ali nesporazumov pri izvedbi tiskovne konference.
In drugič, nenazadnje je bil dne 1.10.07 v istih prostorih z enakim javnim obvestilom sestanek NVO na tematiko razmer v našem pravosodju na katerem je bil prisoten predsednik ZŽPN, torej teden dni pred to tiskovno konferenco, pa ni bilo govora ali podan kakšen sklep, ki bi nakazoval na pomembno tiskovno konferenco z dne 8.10.2007, zato se uradno te konference s strani ZŽPN ni udeležil nihče. Neuradno je lahko bil kdo od članov ZŽPN med prisotnimi na tiskovni konferenci, vendar ga to ne zavezuje, da sodeluje v imenu ZŽPN ali da bi po udeležbi bil dolžan podati kakšno poročilo ali zapis. Spoštovanemu gostu cunamiju se zato iz ZŽPN opravičujemo, če mu z naše strani ne moremo posredovati željene informacije.
Strinjamo se tudi s spoštovanim gostom prisotnim (sicer ne vemo, če je bil prisoten na konferenci), da je bilo v Odmevih na RTV Slovenija kratko poročilo s tiskovne konference, a je vprašanje, če je gospod cunami bil toliko pozoren ali imel srečo, da je bil ravno takrat prisoten pred TV ekranu. Z razliko od gospoda prisotnega v ZŽPN ne sprejemamo vsako takšno ali drugačno opazko, oz. vprašanje za provokacijo, ampak poskušamo tudi provokativna vprašanja ali dejanja posameznika koristno in razumno sprejemati. Namreč, tudi neprijetna vprašanja ali provokacije so lahko vzpodbuda za boljše in kvalitetnejše delo v prihodnje.
Sicer, pa je tiskovna konferenca, po mnenju gosta prisotnega, bila odmevna in tako lahko sklepamo, da je bila tudi uspešna. V takšnih primerih, pa smo v ZŽPN prepričani, da bi uspešnost in delo civilnih iniciativ bilo potrebno bolj promovirati, tudi s posredovanjem informacij na spletnih straneh civilnih iniciativ s področja pravosodja. V ZŽPN bi takšne informacije z veseljem objavili, a žal z omenjene tiskovne konference nismo prejeli nobenih informacij pristojnih ali organizatorjev te konference. Objavljanje kakršnih koli informacij o nekem dogodku, brez vednosti kompetentnih ali brez soglaja izvajalcev takšnega dogodka, po mnenju ZŽPN ni korektno, zato v ZŽPN, zaradi pravic in verodostojnosti objavljene informacije, takih objav, v izogib nesporazumov ali morebitnih konfliktov, praviloma ne objavljamo.
V upanju, da sta oba gosta zadovoljna z našim mnenjem ju iz ZŽPN lepo pozdravljamo!
Za pravico uveljaviti resnico!
Vir:
Tukaj |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Boris kapitan
Pridružen/-a: 12.02. 2006, 08:50 Prispevkov: 86
|
Objavljeno: 25 Okt 2007 07:28 Naslov sporočila: Peticija civilne družbe |
|
|
Neodvisne organizacije in gibanja za varovanje človekovih pravic države Slovenije
Svet Europe
Avenue de l'Europe
67075 Strasbourg Cedex
Ljubljana 22.10.2007
P E T I C I J A
Slovenija je polnopravna članica EU in NATA, prevzela je € in je med najuspešnejšimi članicami zadnje pridružitve. Žal gre mnogo te uspešnosti na račun klanskega izkoriščanja nemočnih državljanov, kar se kaže v brezpravju in predvsem v totalitarnem delovanju sodišč. Stanje je tako kritično in tako potrebno ukrepanju s strani Sveta Europe, da smo vam primorani posredovati naše zahteve, ki zajemajo le najmasovnejše kršitve človekovih pravic in le najpomembnejše zadeve, ki jih podajamo v predloženi peticiji:
1. Uveljavitev resolucije Sveta Europe št. 1481
Slovenija je edina država EU ki ni upoštevala obvezne resolucije Sveta Europe št. 1481 iz leta 2006, glede obsodbe komunizna, fašizma in nacizma, zato zločini genocida jugoslovanske in slovenske komunistične oblasti, še vedno niso niti politično niti sodno obsojeni, niti niso za izjemni genocid obsojeni takratni komunistični voditelji. Slovenija je glede na število prebivalcev največje množično grobišče tako slovenskih kot predvsem hrvaških beguncev, predvsem družin od otrok do ostarelih. Že sedaj je znanih več kot 500 množičnih grobišč odkrivajo pa se vedno nova, saj je bil spomin na množični genocid v totalitarnem režimu desetletja življensko nevarna tema. Ni znano točnejše število žrtev genocida, saj so podrobni podatki so v beograjskih arhivih, medtem ko so podatki iz slovenskih evidenc uničeni, zato ocenjujemo število pobitih na 20 do 30 tisoč slovencev in na več kot 250 tisoč žrtev ostalih narodnosti.
Zahtevamo, da Svet Europe vzpostavi normalno pravno in sodno stanje glede komunističnega genocida in zahteva, da Državni zbor Slovenije sprejme deklaracijo o obsodbi komunističnega režima in njegovih voditeljev za masovni genocid nad lastim narodom in razrednimi – bogatimi ter ideološkimi – demokratskimi nasprotniki in žrtvami drugih narodnosti kot pogoj za očiščenje do sedaj zamolčanega narodnega in občečloveškega spomina. Zahtevamo da državna oblast poskrbi za dostojno obeležbo množičnih grobišč in za dostojen pokop žrtev genocida.
2. Vzpostavitev pravičnega sojenja
Slovenija je formalno demokratična država, vendar na mnogo področjih deluje še vedno kot totalitarni sistem, kar velja predvsem za sodno vejo oblasti. Sodniki komunističnega sistema so ostali sodniki tudi v demokraciji in to s trajnim mandatom ter s tako popolno zakonsko zaščito, da je zamenjava katerega koli sodnika, ki je v sodniškem klanu, celo pravno in oblastno ni možna in to ne glede na: pristransko sojenje, zavračanje bistvenih materialnih dokazov, zlorabe sodne oblasti, lastne ali klanske korupcije ali izdaje priti zakonitih sodb. Vse sodno nadzorstvene, oblastno nadzorstvene, oblastne in druge pobude in kazenske ovadbe so zakonsko blokirane z vetom sodnega sveta, kjer imajo sodniki večino, ostali člani pa so tudi pravniki in so tako z njimi bistveno povezani! Tako stanje onemogoča tako sodni kot oblastni nadzor nad vsebinskim delom sodnikov, čeprav je nedvoumno zapisano v Ustavi: »Sodniki so pri upravljanju sodniške funkcije neodvisni. Vezani so na ustavo in zakon« in «Ratificirane in objavljene mednarodne pogodbe se uporabljajo neposredno«. Zato sodne korupcije praviloma ostajajo nekaznovane, stanje pa se še poslabšuje, saj totalitarna zaščita še vzpodbuja sodni kriminal.
Zahtevamo, da Svet Europe vzpostavi normalno pravno in sodno stanje tako, da zahteva, da Državni zbor Slovenije sprejme ustrezne popravke zakonodaje vezane na 6. člen EKČP za pošteno sojenje in na spremenjeni 131. člen ter sprejme ustreznejšo sestavo sodnega sveta s spremembo sedanjega 131. člena Ustave tako, da se glasi:
Sodni svet sestavlja deset članov. Tri člane izvoli državni zbor izmed političnih in javnih delavcev, tri člane izmed sebe izvolijo sodniki ki trajno opravljajo sodniško funkcijo, tri člane izvoli Državni zbor izmed predstavnikov neodvisne civilne družbe, predsednika izvoli Državni zbor na predlog predsednika republike.
3. Odpravo novele Zakona o Ustavnem sodišču UL RS 64/07
Z novelo Zakona o Ustavnem sodišču UL RS 64/07, se krči pripad zadev tudi po lastni presoji senatov in sodnikov Ustavnega sodišča. S tem se krši temeljne človekove pravice do pravičnega sojenja, saj bi bilo možno doseči pravično sojenje tudi še na ustavnem sodišču.
Zahtevamo, da Svet Europe vzpostavi normalno pravno in sodno stanje tako, da zahteva, da Državni zbor Slovenije odpravi protizakoniti del novele Zakona o Ustavnem sodišču.
4. Dopolnitev zakona o varstvu pravic brez nepotrebnega odlašanja
Z Zakonom o varstvu pravice do sojenja brez nepotrebnega odlašanja UL RS 49/06, se kršijo temeljne človekove pravice vsem tistim, ki trpijo zaradi nepoštenega sojenja in nerazumno dolgih sodnih postopkov. Zakon ne upošteva določilo 6. člena EKČP o poštenem sojenju in ne določa prekoračitvenih rokov, ampak odločitve o nepotrebnem odlašanju daje sodnikom in sodiščem, ki so o zadevah odločala. Pri sedanji sodni praksi to pomeni izničenje vsebine zakona in vsi nerazumni roki lahko postanejo celo zakoniti.
Zahtevamo, da Svet Europe vzpostavi normalno pravno in sodno stanje tako, da zahteva, da Državni zbor Slovenije dopolni Zakon o varstvu pravice do sojenja brez nepotrebnega odlašanja, skladno z 6. členom EKČP z novim členom, ki se glasi:
Pri vseh prekoračenih rokih za razumno sojenje, to je najmanj 3 leta, se nemudoma določi ustrezna odškodnina, sodišče pa je dolžno v vseh postopkih odločati pošteno, javno in pravično ter pospešiti sojenje in ga zaključiti v roku enega leta.
Zahtevamo, da Svet Europe oblikuje delovno skupino, ki bo preverila navedene kršitve in bo poleg naših predlogov podala še svoje nujne spremembe in bo pri vsakem koraku sodelovala s podpisniki predložene peticije.
Priloga:
Dopis ministru in Ministrstvu za pravosodje z dne 02.07.2007
Civilno združenje za nadzor nad institucijami
Boris Leopold Kurent, Šmartinska 20a, 1000 Ljubljana;
Lipa sprave
Stanislav Klep, Cesta Staneta Žagarja 1, 4000 Kranj
Civilna družba za demokracijo in pravno državo
mag Vinko Vodopivec, Pot na Drenikov vrh 12, 1000 Ljubljana
Združenje za odpravo krivičnih sodb sodišč, odločb in sklepov upravnih organov
Angelca Resnik, Škocjan 1, 1233 Dob
Združenje za demokratizacijo javnih glasil
mag Vinko Vodopivec, Pot na Drenikov vrh 12, 1000 Ljubljana
Odbor za zaščito zakonitosti Kamnik
Viktor Andrej Hribar, Križ 44 c , 1218 Komenda
Šišenska civilna iniciativa
Bojan Oblak, Celovška cesta 179, 1000 Ljubljana
Ekološka Slovenija
Jožef Jarh, Vide Pregarčeve 22, 1000 Ljubljana
Vir PETICIJA |
|
Nazaj na vrh |
|
|
fragri član
Pridružen/-a: 09.12. 2006, 05:06 Prispevkov: 22
|
Objavljeno: 29 Okt 2007 06:46 Naslov sporočila: |
|
|
Moj predlog k naslednji Peticiji bi lahko bil
Zahteva, da Evropska komisija vzpostavi nadzor nad pravosodnim sistemom v SLO (tako kot je to storila v Bolgariji in Romuniji).
Na to me je vzpodbudilo predvsem:
- poslansko vprašanje v zvezi z nadzorom nad sodnim sistemom in odgovorom Ministrstva za pravosodje (vir DZ RS 27.2.2007) KLIK za povezavo
- časopisni članek odvetnika Verstovška o nefunkcionalnem Zakonu o varstvu pravice do sojenja brez nepotrebnega odlašanja (vir Žurnal) KLIK za povezavo
- množične kršitve in korupcija v pravosodju, kar pa je potrebno seveda dokazati z dokumentacijo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Boris kapitan
Pridružen/-a: 12.02. 2006, 08:50 Prispevkov: 86
|
Objavljeno: 31 Okt 2007 09:08 Naslov sporočila: Ogovornost sodnikov? |
|
|
Pozdravljen Fragri,
Hvala za link oz. objavo vsebine, ki neposredno dokazuje, da v Sloveniji na področju pravosodja za ne delo, kriminal in korupcijo nihče ne odgovarja, ampak se ščiti korupcijo in kriminal!
Za učinkovito ter pravilno delovanje organov oblasti ali spoštovanje pravne države ter uresničevanje demokracije v družbi, mora organizirana civilna družba izvajati neposredni nadzor nad delovanja oblastnih struktur preko svojih institucij in organov, sicer ni mogoče pričakovati uresničevanja temeljev pravne države in razvoj blagostanja za vse državljane, ampak kontinuiran razvoj korupcije in kriminala ter rušenje pravne države prav od tistih, ki bi morali biti varuhi pravnega reda v državi!
Z vidika konflikta interesov je nedopustno, da se opravlja izvajalsko in kontrolno (ali nadzorno) funkcijo v isti (fzični ali pravni) osebi na področju izvajanja oblasti!
Za uspešno uresničevanje in razvoj pravne države ter demokracije (ali vladavine ljudstva) je pogoj, da sta izvajalska funkcija in kontrolna funkcija ali nadozor delovanja oblasti ločeni in da kontrolno ali nadzorno funkcijo delovanja oblasti izvaja organizirana civilna družba!
Lep pozdrav! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
czni kapitan
Pridružen/-a: 09.11. 2007, 12:51 Prispevkov: 95
|
Objavljeno: 20 Dec 2007 19:12 Naslov sporočila: Odgovor MP na pobudo organizacij civilne družbe! |
|
|
REPUBLIKA SLOVENIJA MINISTRSTVO ZA PRAVOSODJE
Župančičeva 3, 1000 Ljubljana, Slovenia
Tel.: 01 369 53 38, Faks: 01 369 57 83
E-mail: gp.mp@gov.si, http://www.mp.gov.si
DIREKTORAT ZA ZAKONODAJO S PODROČJA PRAVOSODJA
Številka: 007-3 74/2 007
Datum: 7.12.2007
(Pri odgovoru se sklicujte na našo številko dokumenta.)
Civilna družba za demokracijo in pravno državo Združenje za demokratizacijo javnih glasil -
Vinko Vodopivec, Pot na Drenikov vrh 12, 1000 Ljubljana
Civilno združenje za nadzor nad institucijami -
Boris Leopold Kurent, Šmartinska 20a 1000 Ljubljana
Lipa sprave -
Stanislav Klep, Cesta Staneta Žagarja 1 4000 Kranj
Združenje za odpravo krivičnih sodb sodišč, odločb in sklepov upravnih organov -
Angelca Resnik,Škocjan 1, 1233 Dob
Odbor za zaščito zakonitosti Kamnik -
Viktor Andrej Hribar, Križ 44c, 1218 Komenda
Šišenska civilna iniciativa -
Bojan Oblak, Celovška cesta 179, 1000 Ljubljana
Ekološka Slovenija -
Jožef Jarh, Vide Pregarčeve 22 1000 Ljubljana
ZADEVA: Odgovor neodvisnim organizacijam in gibanjem za varovanje človekovih pravic države Slovenije in zlasti Civilni družbi za demokracijo in pravno državo v zvezi delovanjem sodstva in v zvezi s konkretnimi predlogi za spremembo ustave in zakona o sodiščih
Spoštovani gospod Vinko Vodopivec in drugi predstavniki neodvisnih organizacij,
Zahvaljujemo se vam za pobude in predloge izražene v peticiji in v priloženem dopisu. Vaše ugotovitve glede zadev, ki sodijo v našo pristojnost so, da je glavna ovira pri učinkovitem delovanju sodstva, omejevanje nadzora nad izvajanjem sodniške službe, predvsem s strani sodnega sveta, ki v sedanji sestavi ni zmožen ustreznega ukrepanja. Navajate, da imajo sodniki v sodnem svetu večino in sami sebe ne kaznujejo tudi pri očitnih korupcijah in zlorabah sodne oblasti posameznih sodnikov, sodišč ali sodniških služb. Na podlagi teh ugotovitev predlagate spremembo sedanjega 131. člena Ustave tako, da bi se glasil:
131. člen
"Sodni svet sestavlja deset članov. Tri člane izvoli državni zbor izmed političnih in javnih delavcev, tri člane izmed sebe izvolijo sodniki ki trajno opravljajo sodniško funkcijo, tri člane izvoli Državni zbor izmed predstavnikov neodvisne civilne družbe, predsednika izvoli Državni zbor na predlog predsednika republike."
Za obrazložitev svojega mnenja naj prvo navedemo, da je sodni svet ustavna kategorija in ga ne moremo in ne smemo enačiti s sodno vejo oblasti. Sodni svet je poseben državni organ (državni organ sui generis), ki zagotavlja sodelovanje med zakonodajno in sodno oblastjo.
V skladu z veljavnim 131. členom Ustave Republike Slovenije sodni svet sestavlja enajst članov. Pet članov izvoli na predlog predsednika republike državni zbor izmed univerzitetnih profesorjev prava, odvetnikov in drugih pravnikov, šest članov pa izmed sebe izvolijo sodniki, ki trajno opravljajo sodniško funkcijo. Predsednika izberejo člani sveta izmed sebe. Po svoji ustavno določeni funkciji je sodni svet predlagalno telo, vendar mu je zakonodajalec dal vrsto pristojnosti (sodni svet tako odloča o izbiri kandidatov za sodniško mesto oz. funkcijo, pa tudi o uvrstitvah sodnikov v plačne razrede, o napredovanju v višji sodniški naziv, na višje sodniško mesto, na položaj svetnika).
Menimo, da je že iz vidika pristojnosti sodnega sveta sedanja sestava sodnega sveta ustrezna, saj z visoko mero specifične strokovnosti primerno vzpostavlja sistem zavor in ravnovesij med posameznimi vejami oblasti in zato tudi ni, in ne more biti sestavljen iz samih sodnikov. Opozoriti pa velja, da je prav način oblikovanja sodnega sveta in njegova sestava garant načela neodvisnosti izraženega v 125. členu Ustave. Drugačna sestava bi morda lahko posegla prav v to načelo. Sodnega sveta pa kljub njegovi sestavi ne moremo uvrstiti v nobeno od treh vej oblasti, tudi ne v sodno, čeprav so v njem s svojimi predstavniki zastopani nosilci sodne veje oblasti.
Skrbno smo preučili tudi vaše predloge glede novele zakona o sodiščih. Strinjamo se z vašo navedbo, da mora biti predsednik sodišča odgovoren za pravilno uporabo zakonodaje na sodišču, ki mu predseduje. Vendar pa menimo, da določilo ni potrebno, saj so sodniki, vključno s predsednikom sodišča že v skladu z 125. členom Ustave vezani na ustavo in zakon, tako določilo pa še izrecno ponavlja 3. člen zakona o sodiščih.
S tem predlogom je vsebinsko povezan tudi vaš predlog, da je sodnik v primeru namernih in zavestnih kršitev odgovoren za nastale posledice. Predlagano moralno odgovornost pa ni mogoče predpisati, če le ta nima za posledico kršitev zakona in ustave. Za morebitno ugotovljeno materialno odgovornost pa se odgovarja po načelih pravdnega postopka tako, da ni potrebe po posebni ureditvi te odgovornosti. Predlagate tudi dopolnitev novega člena 79.b in 109.a, ki pa sta bila naknadno iz predloga novele črtana.
Ministrstvo za pravosodje v interesu vseh, tudi v interesu civilne družbe, želi ustvariti dobro delovanje sodnega sistema, vendar pa mora pri vseh naporih upoštevati v prvi vrsti Ustavo, ki zapoveduje načelo neodvisnosti sodnika, in prav je tako. Neodvisnost sodnikov je namreč prastaro načelo, ki je povezano s tistim, kar uvrščamo pod pojem neodvisnega, nepristranskega in poštenega sojenja na sodiščih.
Tudi mnogi mednarodni akti izhajajo iz načela neodvisnosti sodnikov in pozivajo države, da med demokratična načela ureditve uvrsti tudi samostojno in neodvisno sodstvo, katerega nosilcu so prav sodniki.
V 6. členu Evropske konvencije o človekovih pravicah je posebej določeno, da "ima vsakdo pravico, da o katerikoli njegovi zadevi na podlagi poštene in javne obravnave v razumnem roku odloči neodvisno in nepristransko, z zakonom ustanovljeno sodišče". Neodvisnost sodnikov pa ni sama sebi namen, temveč naj bi zagotovila hkrati tudi tisto strokovnost in nepristranskost, ki jo vsak posameznik utemeljeno pričakuje od sodišč in sodnikov, katerim je zaupano varstvo njegovih pravic. Ob položaju neodvisnega sodnika s trajnim mandatom pa je za zaključek potrebno poudariti, da po 1. členu zakona o sodniški službi takšen položaj zagotavljajo sodniku Ustava, zakon o sodiščih in zakon o sodniški službi, vendar pa je sodnik v službenem razmerju z Republiko Slovenijo. Iz tega izhaja, da ni v delovnem razmerju, sama sodniška funkcija in službeno razmerje pa od sodnika terjata tudi vso odgovornost, ki se lahko v primeru kršitev ali slabega dela izteče tudi v prenehanju sodniške funkcije.
V vednost:
Vlada Republike Slovenije,Gregorčičeva 20, Ljubljana (šifra zadeve: 07000-1/2007/1) |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|