Združenje žrtev pravosodnega nasilja - ZŽPN Seznam forumov Združenje žrtev pravosodnega nasilja - ZŽPN
Kratek opis vašega foruma
 
 Pogosta vprašanjaPogosta vprašanja   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   RSS Feed   Registriraj seRegistriraj se 
 Tvoj profilTvoj profil   Zasebna sporočilaZasebna sporočila   PrijavaPrijava 




Sodniški mandat

 
Objavi novo temo   Ta tema je zaklenjena: ne moreš urejati sporočil ali odgovarjati na objave.    Združenje žrtev pravosodnega nasilja - ZŽPN Seznam forumov -> OVPN
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Administrator
Administrator foruma
Administrator foruma


Pridružen/-a: 27.12. 2005, 13:53
Prispevkov: 218

PrispevekObjavljeno: 18 Feb 2006 14:46    Naslov sporočila: Sodniški mandat Odgovori s citatom

Stališče ZŽPN do sodne funkcije je znano. Ta mora zagotavljati pravno državo!

Kako, na kakšen način je strokovno in ne politično vprašanje. Če bo to ostalo politično vprašanje potem bodo tudi v bodoče vse posledice v funkciji politike in (subjektivnih) interesov določenih struktur in ne objektivnih zakonitosti. To je to, kar imamo danes. In če bomo tako mislili in delali tudi jutri ne more biti drugače (ali bolje) lahko je, le še slabše!

»Pravna država v Sloveniji bo aktivirana takrat, ko bo nevtralen organi začel izvajati presojo dela pravosodnih organov in na osnovi (naših) argumentiranih genocidnih, kriminalni, korupcijski in kaznivih ter drugih neodgovorni ravnanj pooblaščencev pravosodne veje oblasti ter, z izvršbo ali drugim pravnim aktom, začel učinkovito izvrševati postopke (sankcije, kazni in druge oblike) odgovornosti zoper storilce takšnih dejanj (za sodnike, tožilce, policaje, odvetnike, notarje in druge državne uslužbence).«

Za učinkovite spremembe na področju pravosodne veje oblasti je potrebno radikalno menjati obstoječi regidni pravosodni sistem!

Vsa odgovornost za pravilno in učinkovito delo mora ležati na sodniku in predsedniku I. stopenjskega sodišča. Druga stopnja v smislu (pritožbe) ni višje sodišče, temveč prvi nadrejeni (pooblaščeni) sodnik, oz. predsednik sodišča ali predstojnik organa, ki je izvršilni pravni akt (napr. sodbo) izdalo.

Pritožba zoper nepravilnosti ali delo sodnika (ali druge pooblaščene osebe) je možna samo na predstojnika organa, ki je nek pravni akt izdal, zato je višje sodišče nepotrebno in popolnoma odveč pri reševanju konkretnega spora. Če se v teh dveh stopnjah ne odpravi slabost ali pomanjkljivost določenega izvršilnega akta (na primer sodbe) o njem odloča nevtralen nadzorni (revizijski) organ izven sodne veje oblasti (kjer gre za zunanjo nevtralno presojo dela sodišča po pooblaščenem organu).

Vsaka pomanjkljivost, ki jo ugotovi takšen nadzorni organ ima konkretne posledice za sodnika in njegovega nadrejenega v smislu ustreznih sankcij, saj se dobro delo nagrajuje in slabo kaznuje. Le na ta način je možno ustvariti realne podlaga za boljše delo sodišč in učinkovito uveljavljanje pravne države.

Brez učinkovite nadzorne in kontrolne funkcije dela sodnika (ali drugega pravosodnega pooblaščenca) ne bo izboljšanja na področju izvajanja sodne funkcije ali drugih služb na področju pravosodne veje oblasti.

Na področju pravosodja je potrebno s spremembami zagotoviti učinkovit instrument odgovornosti (pravosodnih pooblaščencev) na osnovi dela in ne nedela. Odgovornost mora vedno izhajati iz rezultatov dela in ne iz trajnega ali omejenega mandata. Mandat sodnika po obstoječi zakonodaji je najbolj neposreden vpliv politike na stroko in bo preko njega vedno uveljavljala svoje interese.

»Mandat sodnikov je po mnenju ZŽPN potrebno absolutno ukiniti in vezati sodnika ali pravosodnega pooblaščenca na »pogodbo o delu« na osnovi katere se pooblaščena oseba sprejme na delo in lahko takoj tudi na osnovi te delo izgubi, če se ugotovi hujše kršitve svojih delovnih dolžnosti! Le na takšen način (s pogodbo o delu) je mogoče zagotoviti neodvisnost, strokovnost in učinkovitost pravosodja.«

Še-le takšen sistem, ki bo temeljil na realnih osnovah za stimulacijo, sankcijo ali selekcijo na osnovi rezultatov dela, v katerokoli službi pravosodne veje oblasti, bo ta zagotavljal objektivno (pozitivno) kadrovsko selekcijo in uveljavljanje pravne države, znižanje stroškov (proračuna) ustrezno nagrajevanje (v odvisnosti dela in ne tarifnega razreda) ter ustreznost strokovnega kadra in dela.

Naveden predlog zagotavlja objektivno selekcijo in kontinuirano odpravo slabosti obstoječega pravosodnega sistema, sočasno pa stimulativno in boljše nagrajevanje ter avtoriteto pravniškega dela v službi pravne države in njenih državljanov.

Brez pravičnosti, poštenosti in ustvarjalnega dela ni in nikoli ne bo pravne države!

Zato politika in trajen mandat (kot sredstvo, ki vpliva na delo in strukturo v pravosodju ) nikoli ne izboljšuje stanja, ampak nasprotno sistematično generira poslabšanja stanja in razmer v pravosodju ter krepi temelje ne-pravni državi. Ali konkretno, politika in trajni sodniški mandat sta največji generator ne-pravne države in nasilja v imenu oblasti in neposrednega uveljavljanja privilegijev strukture na oblasti v škodo ostalih državljanov.

V obstoječem sistemu je lahko na primer sodnik dober ali slab, vendar dobi (po tarifi) enako plačo. Zato je v obstoječem sistemu bolje biti slab sodnik, saj se, ob tem lahko še veliko bolje zasluži, kajti za slabo delo ni sankcij, ampak extra (profit) ali nagrada.

Obstoječi pravosodni sistem je posledica interesov politike in ne znanja ter strokovnih podlag, ki so osnova za učinkovito in kvalitetno delo, zato je pričakovati, da tudi v bodoče nobena politika ne bo izboljšala stanja, ampak nasprotno celo poslabšala. To se dejansko dogaja na vseh področjih v vsakdanjem življenju, saj je politika vedno v funkciji vladanja in zastopanja struktur na oblastnih funkcijah (formalne in dejanske) oblasti.

Današnja formalna oblast ali politika in znanost se potrjujeta na razumu in teoriji evolucije (borbi za obstanek), ki bazira na egoizmu človeka, le ta vodi vsakega človeka primarno v zastopanje, le svojega interese in ne tudi interese drugega človeka. Sledi logično spoznanje, da bo oblast (ki deluje po človekovem razumu in teoriji evolucije) vedno zastopala in uveljavljala, le svoje interese, ki se bistveno razlikujejo (zaradi statusa in institucionalne-formalne vloge v neki skupnosti) od interesov običajnega človeka.

V družbenem sistemu kjer se dominantno uveljavlja politika namesto stroke ali subjektivne zakonitosti namesto objektivnih, je logično, da razmere ne morejo biti boljše, ampak so lahko le slabše, kajti stopnjuje se kaos, kriminal in korupcija namesto uveljavlja pravna država.

Stopnjevanja družbenega kaosa kažejo trendi, kot so: vedno več konfliktov, zlorab, in nepravičnosti ter egoizma, oz. še več žrtev pravosodnega nasilja!

Naveden predlog ZŽPN omogoča sistemsko spremembo (po vsebini in obliki), ki bo trajno zagotavljala spremembo obstoječega (negativnega) trenda in je konkretna osnova za spremembe s katerimi pravosodje dejansko postane politično neodvisno in strokovno, saj o njem ne odloča politika, ampak delo in znanje, ki bo temeljilo na zadovoljevanju človekovih potreb in uveljavljanju pravne države v smeri uveljavljanja enakopravnosti vsakega človeka pred zakonom.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Administrator
Administrator foruma
Administrator foruma


Pridružen/-a: 27.12. 2005, 13:53
Prispevkov: 218

PrispevekObjavljeno: 18 Feb 2006 14:59    Naslov sporočila: Prispevek iz DK Odgovori s citatom

V nadaljevanju vam posredujemo prispevek iz DK o odnosu politike do sprememb na področju sodne funkcije ali sodniškega mandata.

Prispevek in DK:

Odziv politike na ukinitev trajnega sodniškega mandata ne preseneča. Namreč, v sedanji "demokratični" ureditvi, ki je v veliko primerih izprijena in po našem mnenju slaba, se pod krinko stroke in strokovnosti skriva marsikakšen privilegij in tudi kriminal, ki pa mu politiki niso kos zaradi napačnega dojemanja določenih zadev. V konkretnem primeru zaradi napačnega dojemanja sodniškega poklica kot nečesa svetega, v kar se ne sme drezati. To seveda povzroča izrazite nepravilnosti in dejstvo, da se kriminalen kader znotraj pravosodja ne čisti, ampak se čistijo kazniva dejanja kriminalnega kadra. Sedanja oblast naj se dejansko ne hvali, da karkoli počne za izboljšanje stanja v pravosodju, ker v resnici ne počne nič. To sploh velja za Šturma, ki se sicer zna spraviti nad neko dokaj nezaščiteno skupino notarjev (sicer upravičeno -na žalost), kočevskih medvedov v pravosodju pa se ne zna in noče lotiti, morda tudi zato, ker sam prihaja iz sodniških vrst, verjetno pa predvsem zato, da sedanja oblast ne bi prišla preveč na udar kritik, češ da si podreja pravosodje.

Žalostno je, da slovenska politika ni sposobna reševati vprašanja pravosodja, zaradi česar priihaja do izjemnih nepravilnosti v pravosodju, ki se seveda vse pometejo pod preprogo s strani skorumpiranih pravosodnih vrhov. Skratka, žalostno.

Dejansko je pravosodje v Sloveniji eno večjih gnezdišč korupcije in nepotizma. Probloem je predvsem v majhnosti Slovenije. Majhne države so namreč zelo težko varne pred različnimi zvezami in poznanstvi, ki so npr. zelo močne v pravosodju. Preprosto se mora Slovenija zavedati, da njena politika ni sposobna ukrepati pri sistemskih spremembah, ki zadevajo vplivne skupine, ampak se lahko loteva zgolj majhnih ljudi, ki v tej nepravni in z zvezami prepojeni državi nimajo ne pravnega, ne materialnega varstva. To pa je zaskrbljujoče in daleč od države blaginje, kateri naj bi Slovenija težila.

Žalostno je pa posebej to, da so sodišča tako zelo pomembna v takšni "EU ureditvi, kot jo ima Slovenija" in ravno slabo delo sodišč generira marsikatere probleme tudi drugod. Tega se politiki, sploh pa opozicijski (ki so resnično zapiti z ideologijo stroke, ki je dejansko ni), sploh ne zavedajo. Žalostno.

Takšne situacije, ko niti politiki ne znajo sprejeti ustreznih odločitev, kažejo na dejstvo, da je Slovenija zgolj navidezno pravna država, v resnici pa je država, v kateri velja eno animilistično načelo narave v vsej svoji bedi (to je zakon močnejšega), le da tu ni pozitivne selekcije, temveč negativna in ravno zato je stanje čedalje slabše, recimo stanje pravne države v Sloveniji in stanje pravosodne morale, ter morale nasploh.

Je pa res, da takšne odločitve politike dajejo sodnikom jasno vedeti, da so nedotakljivi ne glede na to, kaj storijo. Torej, politika jasno govori sodnikom, da so prosti početi, kar se jim zahoče, po potrebi tudi kriminal.

Morda bi bilo zato dobro premisliti o drugačni ureditvi zakona o sodiščih in o možnosti predčasne zamenjave predsednika vrhovnega sodišča, v kolikor ta ne bi izpolnjeval obveznosti do pravosodja in države..
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Ta tema je zaklenjena: ne moreš urejati sporočil ali odgovarjati na objave.    Združenje žrtev pravosodnega nasilja - ZŽPN Seznam forumov -> OVPN Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


MojForum.si - brezplačno gostovanje forumov. Powered by phpBB 2.