Administrator Administrator foruma
Pridružen/-a: 27.12. 2005, 13:53 Prispevkov: 218
|
Objavljeno: 05 Jan 2008 15:14 Naslov sporočila: Predlog za spremembo zakona o verstvu potrošnikov ZVP |
|
|
Spoštovana g-a. R. Grcman,
nam je posredovala naslednjo sporočilo in prošnjo:
Rada bi v imenu Mednarodnega društva za civilni nadzor varovanja ČP, podala pobudo, da ZVP (Zakon o Varstvu Potrošnikov) učinkovito vključi v ZPP in ZIZ, kot varovalo pred neopravičenimi tožbami in neopravičenimi izvršbami. V ta namen potrebujem nekaj koristnih izhodišč, idej, izkušenj ali celo lastnih idej in podpore, kako bi predlog vseboval res tako objektivno pobudo, da se izpostavi zgolj opravičene primere, kjer se je predhodno preventivno ukrepalo v skladu s pogodbo, dogovori in v skladu z ZVP, da bi se zavarovalo oz. preprečilo še večje škodne posledice.
Namreč z zaključkom predhodnega leta 2007, pa smo v društvu ugotovili, da je izredno veliko primerov, ko se potrošniki zaradi nerešenih reklamacij znajdejo na sodiščih, kjer se z izvršbami neopravičeno ali pretirano posega po njihovem premoženju, čeprav je šlo v osnovi pred vložitvijo tožbe, zgolj za nerešene reklamacije ali odstop od pogodbe zaradi nespoštovanja dogovora ali pogodbe - ne pa za klasično izogibanje plačilu oz. plačilno nedisciplino.
Na sodiščih so se vsi taki postopki končali z izvršbo na podlagi verodostojne listine. Tu namreč sodišče prav nič ne zanima ali je tožnik ali upnik opravičen do zneska, ki ga toži - ampak samo ali si plačal ali nisi. Izvršba se zaključi samo v primeru, če dokažeš, da si račun v celoti plačal.
Nasprotno pa gre v reklamacijskem postopku praviloma tako, da plačaš nesporni del, ostalo s katerim pa se ne strinjaš pa reklamiraš z utemeljitvo in obrazložitvijo, seveda - zaradi tega ne moreš v izvršilnem postopku uspeti, ampak hočeš ali nočeš, moraš plačati preostali (reklamiran del) pod prisilo. To ni več dvoma, zato bi želela na tem področju podat pobudo, predlog ali kaj bolj konkretnega, da se REKLAMACIJA reši izvensodno, če pa že pride do sodnih ali izvršilnih postopkov pa, da se opravičene in pravočasne ter pravilno podane reklamacije tudi na sodišču ustrezno upošteva in pravilno reši v prid potrošnikov.
Prosim za kak predlog.
lp
Vse, ki boste sodelovali s svojimi predlogi, posredujte svoje mnenje ali predloge na e-naslov rezka.grcman@siol.net
Hvala za sodelovanje! |
|