Združenje žrtev pravosodnega nasilja - ZŽPN Seznam forumov Združenje žrtev pravosodnega nasilja - ZŽPN
Kratek opis vašega foruma
 
 Pogosta vprašanjaPogosta vprašanja   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   RSS Feed   Registriraj seRegistriraj se 
 Tvoj profilTvoj profil   Zasebna sporočilaZasebna sporočila   PrijavaPrijava 




Učinkovitost javne uprave

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Združenje žrtev pravosodnega nasilja - ZŽPN Seznam forumov -> Dossier korupcija
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Dado
Gost





PrispevekObjavljeno: 22 Jul 2006 21:18    Naslov sporočila: Učinkovitost javne uprave Odgovori s citatom

Iz DK:

Strinjam se z mnenjem, da imamo preveč nesposobnih tudi v javni upravi, vendar je potrebno povdariti, da je sposobnost vedno relativna stvar z vidika strokovnega ocenjevanja na osnovi subjektivnih kriterijev in meril.

Mene osebno bolj skrbi sistem vladanja v katerem, laiki s pozicije sile ali položaja po navodilih lastnikov kapitala ali političnih elit, na poziciji managementa v javni upravi dominirajo kvazi strokovnjaki, ki onemogočajo strokovnjakom kvalitetno delo.

Nestrokovni management je posledica političnega kadrovanja, kjer politik, kot prvo prioriteto za podrejene postavlja poslušnost in ubogljivost in ne strokovnost in odgovornost do dela. Poslediče so katastrofalne, saj ta kvazi manager ali birokrat na položaju, ki ga postavlja politik, namenoma razporeja delo tako, da strokovnjak na enem področju mora opravljati delo, po direktivi nadrejenga, delo strokovnjaka z drugega področju.

Tako se iz dveh strokovnjakov, upravnih delavcev, dela dva nova kvazi strokovnjaka, ki svojega dela ne moreta opravljati kvalitetno, saj za delo, ki ga opravljata ali se jima nalaga resnično nista strokovnjaka. V državni ali javni upravi, ki je pod ingerenco politike in izvršne oblasti še vedno dominira stroga birokratska hirahična diktatura, zato ni pričakovati bistvenih pozitivnih sprememb.

Potrebno bo menjati sistem v katerem bo stimulacija delo in ne uradniški položaj ali preprosto ritoliznistvo, ki se splača ali dobro plača, saj za svoja nedela uradniški management sploh ne odgovarja. Večina ljudi ugotavlja, da v javni upravi nekaj ne štima, vendar jih zelo malo ve kaj ne štima, saj jim politiki preko medijev in drugih uradnih informacij zelo spretno prikrivajo bistvo slabosti sistema vladanja in strukture na oblasti, ki za svoje privilegije učinkovito manipulira z množico in uspešno izrabja svoj priviligiran položaj v svojo korist.
Nazaj na vrh
Administrator
Administrator foruma
Administrator foruma


Pridružen/-a: 27.12. 2005, 13:53
Prispevkov: 218

PrispevekObjavljeno: 01 Jan 2008 20:23    Naslov sporočila: Članek na DK Odgovori s citatom

KRVAVEČI JAVNI SEKTOR!

Na Dossier korupcija smo bili spet malo umetniško nastrojeni in naredili sliko, s katero smo želeli pokazati razpadanje slovenskega javnega sistema v državi. Dobili smo preblisk in naredili krvaveči napis Slovenski javni sistem znotraj zastave Evropske unije.

KRVAVEČI IN PROPADAJOČI JAVNI SISTEM V REPUBLIKI SLOVENIJI:

Krvaveči_slovenski_javni_sistem_tudi_znotraj_Evropske_unije

S tem smo želeli ponazoriti predvsem propadanje javnega sistema, odkar se je Slovenija osamosvojila.

Sami smo namreč že dolgo časa mnenja (praktično eni prvih v Sloveniji, da ne rečemo prvi), da je ravno organizacijsko nesposobna in tudi skorumpirana stroka ter nesposobna politika v različnih javnih sistemih (predvsem pa v zdravstvu, ljubljanskem visokem šolstvu in pa v sodstvu) povzročila pospešeno razpadanje sistema.

Sodniki so s svojimi slabimi sodbami in ultra počasnim in skrajno neodgovornim delovanjem v roku desetih do dvanajstih let praktično popolnoma uničili pravosodni sistem, ki je postal raj za pravne malverzante, v Sloveniji pa se je kriminal zaradi tega precej povečal. V ta segment je poleg sodnikov sicer potrebno šteti tudi tožilce. Pri sodstvu ni problem samo ogromna organizacijska nesposobnost, ampak tudi korupcija in sodniški pohlep po odvetniških zaslužkih (znano je, da odvetniki sodijo med najbogatejše Slovence v državi). Negativne posledice v sodstvu so bile znane že prej, z vstopom v EU pa se niso spremenile. Problem je tudi v neodgovornosti sodnikov za njihovo delo in botrska zaščita nepravilnosti v sodstvu. Glavna politična zaščitnica pravosodnih nepravilnosti je sicer v državi stranka SD, sploh eden izmed njenih poslancev.

Zdravstvo je prav tako na robu propada. Razpadanje ljubljanskega Univerzitetnega kliničnega centra je zelo dobra slika razpadanja celotnega zdravstvenega sistema v državi. V zdravstvu so težave podobne, kot v sodstvu. Gre za popolno organizacijsko nesposobnost. V zdravstvu pa je problem tudi pogoltnost slovenskih zdravnikov, ki so tudi eni glavnih spodbujevalcev pretresov v javnem plačnem sistemu, značilna je tudi njihova neverjetna aroganca in tudi skorumpiranost, ko postajajo zdravstvene storitve čedalje bolj dostopne zgolj bogatim in pa znancem zdravnikov, drugi pa se soočajo s čedalje manjšim obsegom zdravstvenih pravic. V Sloveniji prav tako ni urejeno področje bolnikovih pravic. Politika se spreneveda, leva se je cel čas do sedaj, ko je ščitila zdravniške privilegije, desna pa sprejema popolnoma neuporabno zakonodajo na tem področju, ki bolnikovih pravic v realnosti ne bo ščitila. Zdravstvo se sooča tudi z ogromno korupcijo in pa s problematiko razsipavanja z denarjem, tako pri nakupu opreme kot pri javnih investicijah, ki so praktično vse polne nepravilnosti in prelivanja denarja iz javne blagajne v zasebne žepe. Negativne posledice so postale vidne predvsem po vstopu Slovenije v EU, ko so določene predvsem diagnostične storitve, ki so bile prej samoumevne, sedaj postale skoraj luksuz za normalne paciente, ki niso bogati ali so brez zvez s slovenskimi zdravniki. Glavni problem v zdravstvu so poleg organizacijske nesposobnosti močni lobiji, ki pritiskajo na politiko, nesposobna zdravniška zbornica in pa popolnoma netransparentno ravnanje z denarjem znotraj bolnišničnih ustanov. To je seveda zelo neodgovorno, če vemo, da se prebivalstvo v Sloveniji stara in se povečujejo potrebe po zdravstvenih storitvah.

Ljubljansko visokošolsko stroko smo pa sami omenili zaradi tega, ker je njeno delovanje zelo netransparentno, zaradi korupcije znotraj ljubljanskega javnega šolstva, kjer so napredovanja popolnoma podrejena zvezam in denarju in kjer ni zdravega spodbujanja talenta, ampak je napredovanje pogojeno vse prej kot s talentom posameznikov. Tu prihaja do ščitenja posameznih mest in pa privilegijev posameznikov, posameznih profesorjev, celo posameznih družin. Na žalost se ljubljanska visokošolska stroka skriva za neko avtonomijo, ki pa jo zlorablja za prikrivanje lastnih napak. V ljubljanskem visokem šolstvu trenutna politična oblast ni takšen problem. Največ škode je naredila politika LDS-a (plus ena poslanka SD-ja, ki deluje skrajno škodljivo na področju visokega šolstva) v prejšnjem mandatu, ki je skupaj s povezano visokošolsko stroko popolnoma iztirila sistem slovenskega javnega šolstva. Problem pri visokem šolstvu je tudi ta, da močni visokošolski lobiji, predvsem ljubljanski, zavoljo lastnih dobičkov spodbujajo popolnoma nesprejemljivo strukturo javnega šolstva, kar povzroča grozljive anomalije na trgu dela, ko so diplomanti postali najhitreje rastoča skupina brezposelnih v državi. Sami kot ene glavnih krivcev vidimo predvsem nekatere v vodstvu ljubljanske univerze in pa vplivne profesorje na nekaterih ljubljanskih družboslovnih in pa poslovnih fakultetah, ki zavoljo dobička dušijo celoten slovenski trg dela. Problem v visokem šolstvu je tudi v tem, da obstajata vzporedna sistema znotraj javnega šolstva, ko nekateri prek bližnjic, ki jih ljubljanska visokošolska stroka dopušča in obenem prikriva, omogočajo šolanje brez posebnega truda. Ljubljanska univerza se sicer upravičeno bori proti enostavnem študiju, ki je prisoten sedaj predvsem v novih visokošolskih ustanovah, če imajo študentje dovolj denarja, vendar sami delujejo podobno in za razliko od novih zavodov netransparentno, ko prikrivajo nepravilnosti z zabrisovanjem posameznih aktivnosti. O tem smo sicer napisali obsežen članek, pa smo ga zaenkrat samocenzurirali.

Problem visokega šolstva je torej v tem, da sistem sploh ne išče ljudi s talentom in jih promovira, ampak so napredovanja v tem sistemu, tako profesorska kot študentska, povezana z denarjem in zvezami, kar potem daje zelo čudno sliko visokoizobražene strukture v državi, ko so nekateri z nižjimi titulami veliko bolj sposobni in večji intelektualci, kot nekateri z višjimi, le da so ti z višjimi titulami imeli bodisi zveze z visokošolsko stroko, bodisi denar.

Ravno zaradi tega sami v Sloveniji ljudi ne ocenjujemo prek njihovih titul, ker so te precej nepristen dokaz intelektualnega talenta posameznikov v državi. Umetno dajanje papirjev brez dokazanega intelekta, kot je to prisotno čedalje bolj v EU, ni ravno dobra popotnica ne za Slovenijo, ne za EU.

Vsi ti problemi se potem vlečejo na trg dela, kjer je stanje isto, saj po nekaterih podatkih kar 75 odstotkov visokoizobražene delovne sile dobi delo prek zvez in poznanstev, ne pa zaradi kakšnih posebnih talentov.

O drugih javnih sistemih zaenkrat ne bomo govorili, čeprav je še nekaj spornih. O tem kdaj drugič. Recimo, sami vidimo probleme, ki so povezani s finančnimi sistemi v državi, predvsem tistimi v zasebnem sektorju. Čeprav je tudi javni sektor povezan s tem. Ampak o tem kdaj drugič.

Slovenski javni sistem dejansko je problematičen, nesposobna slovenska politika pa namesto, da bi gradila boljši javni sistem, da bi pokazala kaj truda za izboljšanje le tega, takšno stanje zgolj zlorablja, da bi olajšala privatizacijo, ki bi prinesla koristi posameznikom (SDS na žalost tu deluje enako kot prej LDS in SD, če ne še hujše, glede na to da je SDS pokazala samo v treh letih vse slabosti, ki jih je prej 12 let kazala LDS).

Tipičen problem javnega sektorja je v nesposobnem kadru. Sami pa vidimo težavo tudi v Evropski uniji, ki spodbuja nesposobnost. Evropski politiki, ki zaidejo na svojih gurmanskih turnejah po evropskih državah, tudi v Slovenijo, bolje povedano tudi za slovenske mize z dobrotami, govorijo javnosti prek medijev navadne floskulice, ki so čisto brez vezne, EU pa ni sposobna narediti popolnoma nič, kar zadeva njeno nadzorno funkcijo, zaradi česar se stanje v državah, odkar te vstopijo v EU, relativno slabša in ne izboljšuje. Izboljšave so vidne zgolj zaradi sinergij, povezanih z gospodarstvom in zunanjo varnostjo. To je pa tudi vse.

Sicer ima EU problem še v nečem. Po požrtijah v Sloveniji se evropski politiki ponavadi pohvalijo, kako EU daje neka sredstva za ljudi. Dejstvo pa je, da so teh sredstev deležni zgolj redki. Javni sistem Slovenije namreč sploh ni sposoben izkoristiti denarja, ki ga ponuja EU, razen za izbrance.

EU se torej očitno laže svojim prebivalcem, ko govori o nekih subvencijah, nekih sredstvih iz raznih skladov. Teh sredstev vsaj v Sloveniji ljudje v veliki meri ne morejo izkoristiti in tudi tu je stanje katastrofalno. Pa tu ne gre zgolj za kmetijstvo, kmetje so prek močnih lobijev še dobro poskrbeli zase.

Zaradi vsega smo se sami odločili narediti zgornjo sliko, kjer smo najprej želeli dati notri zgolj napis Slovenija, pa smo potem rekli, da raje damo napis Slovenski javni sistem, čeprav je problem tudi v gospodarstvu, kjer je stanje na določenih področjih podobno (pa tu nimamo v mislih neke splošne gospodarske rasti, niti toliko trenutne splošne inflacije, ampak druge zadeve), vendar vsi problemi v Sloveniji dejansko izvirajo iz slabega javnega sistema.

No, če za konec podamo še tekst prispevka, ki smo ga napisali na forumu Dossier korupcija, in je povezan z zdravstvom, ki zelo jasno kaže, kako zanikrno je stanje v slovenskem zdravstvu. No, spet glavno negativno vlogo pri vsem igra ljubljanski Klinični center, kar pa seveda ne preseneča, glede na slabo stanje v njem. To podajamo zato, da se vidi tudi čisto konkretne težave (in ta primer je še malenkosten, ampak je pa zelo nazoren in trenutno aktualen, zato smo podali ravno njega), ki kažejo na res izjemno spornost slovenskega javnega sistema, ki kljub vstopu Slovenije v EU neverjetno krvavi in se slabša, celo v primerjavi s preteklostjo, ko so bile zadeve v določenih pogledih dosti boljše (seveda tudi upoštevaje razlike v tehnologiji, kar je potrebno seveda upoštevati).
Vir Tukaj
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Administrator
Administrator foruma
Administrator foruma


Pridružen/-a: 27.12. 2005, 13:53
Prispevkov: 218

PrispevekObjavljeno: 01 Jan 2008 20:26    Naslov sporočila: Odgovor Borisa in Feliksa Odgovori s citatom

ODGOVOR ADMINU NA DK OD BORISA IN FELIKSA NA KOMENTAR - KRVAVEČI SLOVENSKI JAVNI SEKTOR!

Boris:

Zelo napačno razmišljanje o stanju na področju javnega sektorja!
Iz izkušenj in praktične analize delovanja javnega sektorja lahko argumentiram, da trditev o državi kot slabemu gospodarju ne drži!

Dejstvo, da je država slab lastnik ali da država slabo gospodari z državnim premoženjem, je potrebno dodati, da nobena država kot institucija ne godpodari z njenim premoženjem, ampak so to ljudje, ki večinoma delajo po navodilih politike in kapitala! Včasih se na pomembne položaje celo predlaga polpismene (in poslušne)prav z namenom, da se lahko siva iminenca (ali koruptivna struktura politike in kapitala) skriva ali prikriva dejanske interese in nelegalne posle.

Iz izkušnje vem kako so to določene strukture na oblasti sistemsko (ali načrtno) rušile sistem samoupravnega socializma, prav z namenom, da so lahko nato (v svojem zgodovinskrem trenutku)uveljavile spremembo sistema in se polastila položajev in družbnega premoženja.

Enako se sedaj dogaja, da se javni sektor izkorišča za učinkovite tranakcije javnega kapitala (proračunskih sredstev) na privatne račune ali zasebni kapital (beri zasebna podjetja). Najbolj transparentno se to dogaja preko javnih naročil! To pa ni edini način, saj se preko politike in kapitala kadruje na pomembne funkcije v javni upravi prav strukturo, ki ima vse atribute trojanskega konja za legalno siromašenje javnega sektorja na račun implementacije zasebnega kapitala ali premoženja.

Tudi drugje v svetu se to dogaja, vendar je to stroga politična in poslovna skrivnost vrhov politike in kapitala, kajti na primer na zahodu ni tranzicije in so že uveljavljene metode delovanja diplomacije preko programov in projektov, ki jih vodi preizkušena in zanesljiva management ekipa!

Zelo pohvalno je animirat in obveščati javnost s kritičnim pogledom na dogodke, ki se dogajajo pred našimi očmi, vendar je potrebno poznati zakulisje in metode te žalo igre za večino preprostih državljanov Slovenije, ki so žrtev obstoječega sistema in strukture na oblasti.

To v ZŽPN zelo dobro poznano, zato vemo da ni druge rešitve, kot razvoj in krepitev neprofitnega sektorja in demokracije, kjer je civilna družba bolj neposredno vključena v upravljanje in delovanje državnih institucij ali državnih organov!

Feliks:

V celoti se strinjam z ugotovitvijo, da podobno gledamo na stvari, zato je opis ene in iste stvari možen na različen način.

Vsebina komentarja na forumu DK ocenjujem zelo pozitivno, zato je moje stališče do vsebine komentarja izredno pozitivno in iskrene čestitke za iskren in objektiven izraz stvarnosti.

Oba sta v svojem tekstu poskušala prikazati objektivno sliko o realnem stanju, le da je komentar Admina na DK napisan na opisni način ali kritični izraz dejanskih razmer stanja ali razmer, ki jih vidimo in občutimo, kot posledica nečesa. Borisov del komentarja pa govori dejansko o isti vsebini na analitični način, ki izraža procese delovanja ali vzroke, ki so pripeljali do takšnega stanje. Zato se vsebini ne izključujeta, ampak dopolnjujeta.

Ali na kratko komentar Admi-na, opisuje dejansko stanje in Boris-ov definira razloge ali vzroke, ki potrjujejo vsebino komentarja ali posledice teh razlogov.

Kaj po moje pomeni v prvem stavku komentarja Borisa opredelitev - zelo napačno razmišljanje - si lahko razlagam ob dejstvu, da se pojem državo opredeljuje zelo ozko in ne točno, kot javni sektor in ljudi v tem sektorju.

V širšem smislu je točna definicija države pojem, ki obsega ozemlje, ljudi in pravni red ali ves normativni del z običaji in navadami, ki določa neko entiteto na tem določenem omejenem ozemlju. V ožjem smislu lahko državo opredelimo, kot sistem oblasti, ki ga opredeljuje normativni del ali uveljavljen pravni red, vse institucije, ki izvajajo dejavnost v javnem interesu (ali večji del javnega sektorja) v funkciji tega sistema ter ljudi, ki izvajajo to dejavnost javnega sektorja. Zato je opredeljevanje institucij ali javnega sektorja, dejavnost in ljudi, ki izvajajo delovne procese, kot se Admi v komentarju opisuje zelo napačno, saj za nastale razmere niso krive institucije, niti dejavnost in še manj ljudje, ki izvajajo to dejavnost.

Zakaj?

Krivda za stanje je na strukturi, ki ima funkcijo moči odločanja in dirigiranja (ali vsiljevanja svoje volje) in ustvarjanja pogojev za izvajanje delovnih procesov tistega dela javnega sektorja, ki je neposredno v funkciji države, kot sistema oblasti.

To strukturo lahko analitično izrazimo v treh relevantnih družbenih vlogah, ki jih opredeljuje pravni red in sicer: management (ki je prava katastrofa ali sramota in ta je fizično lociran znotraj javne uprave, vendar ne izvaja delovnih procesov), politično strukturo, ki oblikuje in izvršuje določene interese v funkciji (ne upravljanja, ampak) vladanja (izrabljanja privilegijev oblasti) na račun ostale večine, ki te formalne vloge nima in lastnikov kapitala ali kapitalistov, ki kupujejo usluge in svoje koristi s svojim lastniškim odnosom nad kapitalom ali materialnim premoženjem. Ta kapital se tudi pojavlja v treh oblikah in sicer konkretno materialno premoženje, finančni kapital in kapital aktivnega znanja.

Dejstvo je, da imata dominanten vpliv odločanja na dejavnost državnega javnega sektorja tisti dve strukturi, ki nista fizično locirani v javnem sektorju, ampak odločilno vplivata od zunaj na delovanje javnega sektorja kot celote. To sta strukturi, ki sta nosilki najpomembnejših družbenih vlog in moči na osnovi lastništva nad kapitalom in formalne oblasti skladno veljavnim pravnim redom.

Na zahodu (v razvitem kapitalizmu) je strukturi lastnikov kapital podrejena formalna struktura, pri nas pa, zaradi nedokončanega tranzicijskega procesa lastninjenja državnega (ali bivšega družbenega premoženja), ki še ni dokončan in tudi ne bo tako kmalu, saj se izraža močna tendenca, da se ves javni sektor privatizira ali omogoča s pozicije moči učinkovito izrabljati javni sektor za legalno transakcijo finančnega kapitala iz javnih financ v privatni sektor. Prav zato je borba za formalno oblast tako zanimiva, privlačna in koristna, saj omogoča privilegije oblasti (ali izrabljanje teh privilegijev za osebne koriti).

Ta borba za prestiž ali formalno pozicijo (oz. legitimacijo volilnega telesa) je mnogo bolj intenzivna in neizprosna, kot je to videti iz javnih medijev ali to javnost vidi, oz. pozna, saj je to strogo varovana dejavnost pred javnosti ali »top secret« oblasti!
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Združenje žrtev pravosodnega nasilja - ZŽPN Seznam forumov -> Dossier korupcija Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


MojForum.si - brezplačno gostovanje forumov. Powered by phpBB 2.